Marita

RÄTT ATT KLAGA OCH SKYLDIGHET ATT BERÖMMA
När gatorna är snömoddiga,bussarna inte går som dom ska, eller när tågen inte kommer i tid. Ja då klagar vi,en del mer högljutt än andra, men med all rätt förstås.
När viktiga funktioner inte fungerar ska vi klaga så att det kan bli bättre.
Sämre är vi på att glädjas åt saker som fungerar precis som vi tänkt oss, eller kanske till och med över all förväntan.
Dom flesta av oss är nog sådana, även jag...** ofta kan man berömma när någon gjort något utöver det vanliga.
Men tänk om man skulle berömma eller säga något uppskattande i all enkelhet och göra någon glad. Så svårt är det inte, och tänk vad roligt att se det glada uttrycket i någon annans ansikte,och världen skulle bli mycket varmare...
 
 
Fint väder fick vi på eftermiddagen, med en hel del sol, och man blir genast gladare. Glad blir man också av att gosa med minsta lilla barnbarnet. Sen hade dottern bakat så gott fikabröd, ja hon är duktig på det. Så det lär bli en hel del gofika framöver,mormor kommer gärna..**..
 
 
Hebbe

Kväller..Ja klart att det blir en stor dos med Banysnooz för en stolt mormor..
Ja grattis till rebussvaret,du får vara på hugget när nästa rebus kommer,fast du vet ju inte när..Haé Kram.

Decdia

Helt rätt tänk!

Sen jag började mitt nya jobb så har jag aldrig varit sen till jobbet på grund av försenade bussar! (oki, sen att jag är framme på jobb 50 minuter innan jag börjar om bussen är i tid är en hel annan femma...)
Annat var det på gamla jobbet, 50% av de gånger (tog bussen tio ggr) jag behövde ta bussen blev jag försenad för att de inte dök upp i tid.
Haha! Ledsen, jag känner mig lite negativ för tillfället! ;)

camilla

Tur att jag alltid tar bilen ;)
Åååå vilken goding!
Kram!

Yvonne

Godmorgon! Vi glömmer ofta att berömma och uppmuntra varandra för de "små" sakerna...................Idag har vi frost på marken .Men solen håller på att komma fram så det blir nog en fin dag idag! Ha en bra dag! Morgonkram!

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar ||

Ja, man får inte glömma av att berömma också! :)

Yvonne

Idag har vi haft solen här! Så härligt att våren är på G Men det brukar bli ett bakslag men det klarar vi! Kram!

Moi

Jag försöker verkligen ge komplimanger eller nåt uppmuntrande då och då.
Men det kommer så mycket lättare nåt negativt över läpparna.
Måste, måste skärpa mig!
Du har väl inte glömt att snusa lite på babyn från mig??
Kram

mickis

Vi är tyvärr snabbare på att klaga än på att berömma....

Vad FIN han är lillfinger ❤
klart mormor vill komma på fikamys
ha en fin måndag!
kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress