Marita

KRÄFTSKIVOR OCH LOPPIS
Idag har det varit fart och fläkt runt om i kvarteren här. Det har varit loppisar lite överallt tror jag, även på våran gata. Fast jag struntade i att ställa mig med ett bord. Jag hade ingen riktig lust även om jag skulle kunna samla ihop en del, speciellt böcker och sälja av.
Så Bamse har haft fullt upp med att hålla koll på alla människor som varit i farten runtomkring här...**
 
Och ikväll är den årliga kräftskivan på gatan. Det sätts upp partytält och bord och stolar. Sen tar var och en med sig det som ska ätas och drickas. 
Under årens gång så har det blivit ett generations skifte. Dom yngre som tar över och för den trevliga traditionen vidare. Men vi brukar kika in lite senare när stämningen är på topp och kolla läget.
 
 
LG och jag kommer att sitta och avnjuta kall öl och knapra på tunnbröds chips som är supergoda
Dottern köpte med hem från Norrlands resan, dom är beroende framkallande..**
Likaså västerbottens pajen som ska avnjutas, mmmm..**
 
Gittan

Så gott det ser ut, och njuta av en kall öl är inte heller dumt. Vilken härlig tradition att ha kräftskiva och det är ju bra att gå dit när stämningen är på topp. Ha en trevlig kväll. Kram.

Henrik Olsson

Jag skulle kunna tänka mig att samla ihop en massa saker och sälja dem på loppis! :P

Yvonne

Festprisse!!!!!Så kul ni har det i er gata!! .. nu ska ta sikte på sängen! Kram o Pöössssssssssss

Henrik Olsson

Sv: Ja, jag hoppas det! :)

Nett

Många som har haft kräftskiva i helgen har jag sett, själv har vi varit hemma och tagit det lugnt. Passar på då vi har ledig helg ihop. Loppis är kul, man hittar alltid något. Kram

Yvonne

Godmorgon! Kul att ni har partaj i gatan! Ha en bra söndag! kram!

Ama de casa

Åh vilken trevlig - och god! - tradition :-)

Decdia

Vi bakade paj igår som ska vara till nästa helgs kräftskiva (ska frysas), men den kallar på mig. Haha!

Yvonne

Jag önskar att alla vore lika snälla och kloka som Nalle Puh! Kram!

moi

Oj, jag är visst "dagen-efter"! Hoppas du har sluppit den känslan :)
Kram

Yvonne

Nu vånnen säger jag natti..Kram o Pöössssss

Yvonne

WOW Nu flög vi förbi varandra igen.. Pööösssssssssssssss

mickis

Vi har en hel vind som skulle kunna säljas på loppis ;-)

Vad mysigt med kräftskiva :-)
Hoppas ni hade jättetrevligt!
Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress