Marita

VAD ÄR DET FÖRSTA OCH GODASTE DU LÄGGER PÅ GRILLEN?
 
 
Grillsäsongen är ju här, och jag tillhör inte den där skaran som med glädje kastar mig över grillen och grillar allt som grillas kan. Men visst, när sommaren har gjort sitt intåg är det ändå rätt mysigt att grilla nånting och sen avnjuta det i den ljumma sommarkvällen. Grilla korv och hamburgare tillsammans med barnbarnen är också roligt och smakar bra.
Men jag tycker att min fantasi att hitta på goda saker att grilla blir lite begränsad.  När jag är ute och går med hundarna och känner grilldoften blir jag väldigt sugen och hungrig. Likadant att bli bjuden på grillat, det smakar alltid toppengott.
Det som är gott att grilla är grillspett tycker jag, med kyckling eller fläskfilé, goda kryddkorvar och mycket grönsaker.
Har ni några bra tips på saker att grilla, så dela gärna med er....**
 
Bild från Google..
Idag har jag äntligen städat ur bilen ordentligt efter vintern. Med två hundar blir det en hel del grus och skräp. Ja inte bara hundarna drar in skräp. Så nu är bilen vårfin både in och utvändigt...**
 
Yvonne

Bra jobbat med bilen! Nu ska jag jobba mej ner i sängen! Kram och Pööösssssssssss

Kenneth

Lax är gott o grilla med , ska börja min säsong denna vecka men får lov o köpa en bordsgrill först, hade ingen förra sommaren o det var inge kul. Dessutom är det ju mindre fett i grillat o det är bra :)

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮

Grilla kan jag faktiskt göra mitt i vintern. Men då sitter man ju inne och äter. Det är rätt mysigt. Och gott är det också!
Man kan ju grilla allt möjligt så jag har nog inget bra tips att ge.

Yvonne

Go förmiddag! Hoppas att allt är bra med dej! Ha en bra måndag! Kramen!

Yvonne

Jag tycker att det är viktigt att kunna säga förlåt om man har sårat någon... Jag är avundsjuk på ditt snoozande.Kram!

Yvonne

Nu har jag sett Svenska fall för FBI.. Nu dyker jag ner i sängen! Sov gott!! Kram och Pöössssssssssss

Yvonne

Godmorgon! Bra att du vaknar så att du kan lägga dej och sova .. Ha en bra dag! hälsar den avundsjuka! Morgonkram!

Moi

Efter en vecka men massor av god, annorlunda mat skulle jag nog välja att grilla en "gammal" hederlig korv!
Kram

Decdia

Fläskkarré är jag väldigt glad i att grilla. Gärna liiite bränd yta, sååå gott!
Sen är ju typ majskolvar ett måste. Gjorde en himla god potatissallad för ett tag sedan med grillad zucchini, aubergine, vitlök, lök och paprika i sig. Smaskens.
Sån kyckling på ölburk är också gott att grilla, men det tar ju lite tid.

Yvonne

Det var du som tipsade mej om bärnsten....Jag borstar av hundarna när vi kommer från skogen! Kram!

Hebbe

Ja du jag njuter av solen värmen och maten,,Stifado är ett långkok,med nötkött,lök,tror att kanel och lagerblad ingår,,jättegott,,speciellt på ""Olive Tree". Sedan blir det Plankstek hos "Nikitas",,sedan ska väl någon ny testas oxå..
Rostas är en styckdetalj som är kanon att grilla.Likaså,,Kycklinglårfilé den blir kanon..Haé Kram.

Paula´s Blogg

Lax brukar vi grilla :) Och majskolvar :)
Här skiner solen idag, härligt!
Fast dom har lovat snöslask till 1 maj helgen..

Kram

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar ||

Jag får tvätta min bil också! :)

Yvonne

Ikväll var det min tur att vakna i soffan! Nu smyger jag mig ner i bimgen.. Sov gott Kramen och Pöööösssen

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress