Marita

UNDERBART OCH INTE UNDERBART**
Inte underbart är det när maten man lagar i ugnen stänker och skvätter över så det bränner fast lite här och där,snyft... och sen glömma bort att göra rent ugnen. Det straffar sig när man står där och precis ska sätta in en ugnsform med potatiskaka. 
Det hände mig i kväll, så det var bara att stänga av ugnen och låta den svalna av lite, sen på med såpa och låta det stå ett tag till innan det var dags att tvätta rent. Det gick rätt bra och sen var det bara att vänta tills maten var klar.
Det blev lite försenad middag kan man säga, men den som väntar......
Njutbart och underbart är däremot min Magnolia buske, förra våren fick jag klippa ner den väldigt mycket eftersom vintern inte hade varit snäll emot den. Då trodde jag att den skulle dö ifrån mig. Men inte då, istället växte den med en väldig fart och nu i vår ståtar den med en otrolig blomning och jag blir så glad..**
 
|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar ||

Ugnen är nog det tråkigaste man kan rengöra - och snart kommer jag att kunna använda min också!!

Kenneth

ja brukar ha folie i botten blir inte så mycket jobb då :)

fina blommor

Yvonne

Morn! Jag har precis gjort min ugn ren! Så fin din magnolia buske är ! Nu har jag solen här.. Ha en bra dag Morgonkram!

Bosse Lidén

Det är trist när det rinner över i ugnen. Magnolia är en vacker buske. En av mina bloggvänner visade en underbar röd magnolia. Kram

Paula´s Blogg

Såå fin ugnen blev :) Här borde den också städas..tråk..
Lite halvmulet är det idag!
Nu strax städning.....ut med mattorna...

Ha en bra dag!

Kram

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮

Det är alltid trevligt att laga mat i en ren ugn.

Vackra blommor!

Yvonne

Ulla är avvaktande Det beror tror jag att hon är den som vaktar i flocken.Hon vaktade grannens hus också och sa till är de hade inbrott!! Bella är jägaren och jag ledaren(inbillar jag mej) Jag använder mycket av Cesare Milans metoder och det fungerar bra. Kram!

Anonym

Oj vad många blommor magnolia har :-)
Den doftar gott förstår jag :-)

Ja tänk att man glömmer av att man solat i ugnen o så blir det som det blev hos dig Igår. .. har gjort det så många gånger....

Ha en fin kväll!
kram ❤

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress